با بررسی موارد زیر، متوجه خواهید شد که آیا کشور شما محدودیتی در میزان پولی که می توانید با خود همراه داشته باشید، تعیین کرده است یا خیر:

  • وکیل
  • بانکدار
  • مشاور مالی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با همراه داشتن میزان پول جهت اقامت در کانادا و اقلامی که می توانید بدون پرداخت عوارض گمرکی و مالیات وارد کنید، به وب سایت آژانس خدمات مرزی کانادا سر بزنید:

https://www.cic.gc.ca/english/newcomers/services/index.asp

ممکن است مجبور شوید در حالی که مهارت‌های خود را ارتقا می‌دهید یا تجربه کار در کانادا را کسب می‌کنید، شغلی با دستمزد کمتر انتخاب کنید. این بدان معناست که وضعیت مالی شما ممکن است تغییر کند.

حتی اگر در کانادا حقوق بیشتری نسبت به کشور خود دریافت می‌کنید، ممکن است هزینه زندگی در کانادا بالاتر از آن چیزی باشد که به آن عادت کرده‌اید.

خانه

    هزینه‌های مربوط به خانه می‌تواند تا نیمی از دستمزد شما را در کانادا به خود اختصاص دهد. این هزینه ها شامل موارد زیر می‌شوند:
    خانه، تأسیسات، غذا، پوشاک، بیمه سلامت و حمل و نقل

    پس فراموش نکنید که خانه شما بیشترین هزینه را خواهد داشت. اکثر کانادایی‌ها 35 تا 50 درصد از درآمد خود را صرف مسکن و خدمات آب و برق می‌کنند. این شامل هزینه اجاره خانه یا پرداخت وام مسکن شما می‌شود (وام مسکن یک وام بلند مدت است)؛ همچنین هزینه‌های بالای گرمایش خانه، پرداخت هزینه برق، خدمات تلفن و آب را هم در بر می‌گیرد.

    • اگر خانه اجاره کنید:

    بسیاری از تازه واردها اجاره یک آپارتمان را به صورت ماهانه انتخاب می‌کنند. ‌این اجاره در شهرها و در سراسر کانادا متفاوت است که معمولا در خارج از شهرهای بزرگ هزینه کمتری دارند. شما حداقل 350 دلار در ماه برای اجاره یک اتاق پرداخت خواهید کرد. برای اجاره یک آپارتمان بزرگتر یا یک خانه بزرگ می‌توانید حداقل 2000 دلار در ماه بپردازید. سازمانی که به مهاجران خدمت می‌کند، می‌تواند به شما کمک کند خانه‌ای را پیدا کنید که بتوانید از پس مخارج آن برآیید.

    • اگر خانه بخرید:

    اگر می خواهید خانه بخرید، احتمالاً باید وام مسکن بگیرید. بانک ها و سایر موسسات وام دهنده وام های رهنی می دهند. آنها تصمیم می گیرند که آیا درآمد کافی، دارایی‌های کافی (اشیایی که دارید) و رتبه اعتباری خوبی دارید یا خیر. اکثر بانک‌ها از شما می‌خواهند که حداقل 10 درصد از هزینه خانه را از پول خود بپردازید.

    علاوه بر پرداخت وام مسکن، باید مالیات بر دارایی و بیمه خانه را نیز بپردازید. اگر قصد خرید کاندومینیوم (کاندو condo ) را دارید، باید هزینه‌های دیگری بپردازید.

    می‌توانید هزینه‌های مسکن در سراسر کانادا را در بخش مشخصات شهر وب‌سایت شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) با یکدیگر مقایسه کنید:

    https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/new-immigrants/new-life-canada/health-care.html

    بیمه سلامت

    برخی از برنامه‌های سلامت استانی و منطقه‌ای ممکن است برخی از تازه واردان را در سه ماه اول حضور در کانادا، پوشش ندهند.

    به محض ورود به کانادا با وزارت بهداشت استان یا منطقه خود تماس بگیرید تا متوجه شوید که آیا نیاز به خرید بیمه درمانی اضافی دارید یا خیر.

    می‌توانید با مراقبت‌های بهداشتی کانادا و شرایط آن‌ها در وبسایت زیر آشنا شوید:

    https://www.canada.ca/en/health-canada/services/health-cards.html

    • کارت سلامت:

    http://www.ibc.ca/on/

    هزینه‌های اساسی

    بدون شک غذا یک هزینه اساسی برای شما خواهد بود. میزان هزینه‌های خوراک به تعداد خانواده شما بستگی دارد. اگر اغلب در رستوران‌ها غذا می‌خورید یا اقلام ویژه را خریداری می‌کنید، این هزینه می‌تواند دو برابر شود.

    هزینه‌های پوشاک ممکن است کمتر از 10 درصد دستمزد شما را به خود اختصاص دهد. اگر لباس خود را از فروشگاه‌های طراحان و یا برندهای مطرح بخرید، ممکن است این هزینه به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند. خرید از مغازه‌های فروش لباس دست دوم، هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد.

    برخی از افراد الکل و سیگار را به عنوان بخشی از بودجه خود در نظر می‌گیرند. مشروبات الکلی و سیگار در کانادا گران هستند؛ زیرا مالیات سنگینی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

    حمل و نقل

    بسیاری از خانواده‌های کانادایی یک یا چند خودرو دارند. کانادایی‌ها یا خودروهای خود را نو یا دست دوم می‌خرند یا آنها را اجاره می دهند.

    قبل از اینکه تصمیم به خرید یا اجاره خودرو بگیرید، مطمئن شوید که تمام هزینه‌ها را در نظر گرفته‌اید. به عنوان مثال، زمانی که شما صاحب یک خودرو هستید، برای اینکه به خوبی کار کند، باید برای بنزین و بیمه هزینه کنید. وقتی خودرویی را اجاره می‌کنید، قراردادی را امضا می‌کنید که خودرو را برای مدت معینی در اختیار داشته باشید؛ این بدان معنا است که شما همان هزینه‌هایی را پرداخت خواهید کرد که پس از خرید خودرو، پرداخت می‌کنید

    علاوه بر این موارد، بسیاری از کانادایی‌ها از وسایل حمل و نقل عمومی، پیاده‌روی و یا دوچرخه استفاده می‌کنند.

    بیمه خودرو

    تمام خودروها باید در ایالت استانی یا منطقه شما بیمه و ثبت شده باشند. بیمه خودرو می تواند گران باشد، اما از شما و سایر رانندگان در زمان تصادف محافظت می‌کند. در اکثر استان‌ها می‌توانید با تماس با دفتر بیمه کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا به وبسایت دفتر بیمه کانادا سر بزنید:

    https://www.canada.ca/en/revenue-agency/cra-canada.html?utm_campaign=not-applicable&utm_medium=redirect&utm_source=cra-arc.gc.ca_redirect

    با زندگی در کانادا، متوجه خواهید شد که هر چند وقت یک بار باید هزینه‌های دیگری هم پرداخت کنید. برای مثال:

    خرید داروی نسخه‌ای (که تحت پوشش بیمه درمانی نیست)
    لوازم مدرسه
    تماس‌های راه دور با دوستان و خانواده در کشور خود
    پرداخت کسر چک

    برای اکثر مشاغل در کانادا، کارفرمای شما مقداری پول از چک حقوق شما حذف می‌کند که به این کسر چک گفته می‌شود. پرداخت کسر چک می‌تواند حقوق شما را بین 25 تا 35 درصد کاهش دهد. هزینه حاصل از پرداخت این کسورات، معمولاً هزینه‌های زیر را در بر می‌گیرد:

    مالیات بر درآمد

    https://www.canada.ca/en/services/benefits/publicpensions/cpp.html

    برنامه بازنشستگی کانادا یا طرح بازنشستگی کبک

    https://www.canada.ca/en/employment-social-development/programs/ei.html

    بیمه کار

    https://www.canada.ca/en/employment-social-development/programs/ei.html

    حقوق اتحادیه (اگر عضو اتحادیه هستید)
    پرداخت برای یک طرح بازنشستگی

    در صورت اینکه به یک طرح تعلق دارید یا انتخاب می‌کنید که از طریق کارفرمای خود مشارکت داشته باشید.

    هر گونه کسر دیگری که شما و کارفرمایتان به صورت کتبی با آن موافقت کنید.

    هر گونه کسر دیگری که شما و کارفرمایتان به صورت کتبی با آن موافقت کنید.

    چک پرداخت شما نشان می‌دهد که برای هر مورد چه مبلغی از حقوق شما کسر شده است. کل مبلغ چک پرداختی شما قبل از کسر درآمد ناخالص شما است. مبلغی که باید نگه دارید درآمد خالص یا دستمزد شما است.

    مالیات بر فروش

    مانند بسیاری از کشورها، کانادا نیز به بسیاری از کالاها و خدماتی که خریداری می‌کنید، مالیات بر فروش اضافه می‌کند:

    • مالیات بر کالاها و خدمات  (GST)
      GST  مالیات دولت کانادا است که طبق آن 5 درصد به قیمت اکثر کالاها و خدمات اضافه می‌شود.
    • مالیات بر فروش استانی (PST)
      PST  در اکثر استان‌ها به GST اضافه می‌شود و از 7٪ تا 10٪ اضافی متغیر است. آلبرتا، نوناووت، مناطق شمال غربی و یوکان مالیات فروش استانی یا منطقه‌ای ندارند.
    • مالیات بر فروش هماهنگ  (HST)
      نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و انتاریو GST را با PST ترکیب می‌کنند و آن را HST می‌نامند.
      در کبک،Revenu Québec GST/HST  و مالیات فروش کبک را مدیریت می‌کند.
    پیمایش به بالا