ویزای استارت آپ استرالیا

ویزای استارت آپ استرالیا 3

ویزای استارت آپ استرالیا

استرالیا، یکی از مقاصد رویایی برای مهاجرت است. اخذ ویزای استارت آپ استرالیا، به شما فرصت زندگی در این کشور پیشرفته را می‌دهد. با ما همراه باشید تا با این ویزا، ویژگی‌ها و روش‌های اخد آن آشنا شوید.

استرالیا کجاست؟

«استرالیا»، از وسیع‌ترین کشورهای وسیع و سرسبز جهان است و در نیم‌کره جنوبی، بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند قرار دارد. پایتخت این کشور، «کانبرا» است که از شمال شرق با «ملبورن» و از جنوب غرب با «سیدنی» همسایه است. پایه‌های اساسی اقتصاد استرالیا نیز بازرگانی و کشاورزی است و برخی از دانشگاه‌های آن جزو برترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شوند. خدمات درمانی و رفاهی در استرالیا هم از کیفیت بالایی برخوردارند؛ از این رو بسیاری از افراد، این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند؛ علاوه‌بر موارد ذکر شده، میزان درآمد منطقی، آب‌و‌هوای دلپذیر، نرخ جرم‌و‌جنایت پایین و امکان اخذ کارت اقامت دائم برای مهاجران از دیگر دلایلی هستند که استرالیا را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی تبدیل کرده‌اند.

اکوسیستم استارتاپی استرالیا نیز بسیار موفق و پویا است و راه‌اندازی یک استارت آپ نوآرانه، یکی از راه‌های مهاجرتی و اخذ اقامت این کشور است. شهرهای ملبورن و سیدنی، میزبان بیشترین تعداد استارت آپ‌ها در استرالیا هستند و زمینه‌های رشد و توسعه ایده‌های خلاقانه کارآفرینان را فراهم می‌کنند.

ویزای استارت آپ استرالیا چیست؟

ویزای استارت آپ استرالیا 4

در دنیای امروز، کشور استرالیا به عنوان یکی از مقصدهای برتر برای کارآفرینان و نوآوران در سراسر جهان شناخته می‌شود. اگر شما نیز به دنبال راه‌اندازی یک استارت آپ در استرالیا هستید، “ویزای استارت آپ استرالیا” می‌تواند کلید ورود شما به این بازار پویای جهانی باشد. استارتاپ (Start Up)  به معنای کسب‌وکاری نوآورانه است که پتانسیل رشد دارد. ویزای استارت آپ استرالیا نیز نوعی ویزای سرمایه‌گذاری و یکی از انواع ویزای ۱۸۸ استرالیا است. این ویزا به افرادی پیشنهاد می‌شود که یک بیزینس پلن واقع‌گرایانه و قوی برای آغاز یک کسب‌وکار نوین در استرالیا دارند.

ویزاهای استرالیا هرساله در کلاس‌ها و ساب‌کلاس‌های متفاوتی صادر می‌شوند. برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی از طریق استارتاپ در استرالیا نیز چندین نوع ویزا وجود دارد. ویزای تجاری- سرمایه‌گذاری (Subclass 188) استرالیا، یکی از محبوب‌ترین ویزاهای سرمایه‌گذاری بین کارآفرینان بین‌المللی است. ویزای ۱۸۸ استرالیا شامل ۵ نوع ویزا می‌شود؛ اما معمولا نوع اول این ویزا یا همان ویزایA  ۱۸۸ به‌عنوان ویزای ۱۸۸ شناخته می‌شود و ویزای استارتاپ (کارآفرینی) نوع آخر آن، یعنی ویزای E ۱۸۸ است. هر یک از انواع ویزای ۱۸۸ استرالیا شرایط و الزامات خاص خود را دارند و شما می‌توانید با انتخاب ویزای مناسب در مسیر موفقیت قدم بردارید.

 در ادامه این ۵ نوع ویزا را معرفی می‌کنیم:

  1. ویزای A ۱۸۸: نوآوری در کسب‌وکار و کارآفرینی Business Innovation Stream

این ویزا برای افرادی است که می‌خواهند یک کسب‌وکار جدید را در استرالیا راه‌اندازی کنند یا یک کسب‌وکار موجود را توسعه دهند. متقاضیان باید بیزینس پلن و تجربه مدیریتی در کسب‌وکار داشته باشند؛ همچنین کسب‌وکار متقاضی باید حداقل گردش مالی سالانه‌ای داشته باشد (معمولاً حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا).

  • ویزای B ۱۸۸: سرمایه‌گذاری عادی Investor Stream

برای افرادی که قصد دارند در یک سرمایه‌گذاری واجد شرایط در استرالیا حداقل ۱.۵ میلیون دلار استرالیا سرمایه‌گذاری کنند. متقاضیان باید تجربه سرمایه‌گذاری یا مدیریت کسب‌وکار داشته باشند.

  • ویزای C ۱۸۸: سرمایه‌گذاری کلان Significant Investor stream

       برای افرادی که می‌توانند حداقل ۵ میلیون دلار استرالیا در سرمایه‌گذاری‌های مشخص‌شده در استرالیا سرمایه‌گذاری کنند.

       این ویزا برای جذب سرمایه‌گذاران با سرمایه بالا طراحی شده است.

  • ویزای D ۱۸۸: سرمایه‌گذاری تضمینی Premium Investor Stream

برای افرادی که قصد دارند حداقل ۱۵ میلیون دلار استرالیا در سرمایه‌گذاری‌های تعیین‌شده سرمایه‌گذاری کنند.

این ویزا با هدف جذب سرمایه‌گذاران با ثروت بسیار بالا است.

  • ویزای E ۱۸۸: استارتاپ کارآفرینی Entrepreneur stream

برای افرادی که یک قرارداد تامین مالی با یک موسسه معتبر در استرالیا دارند و می‌خواهند یک کسب‌وکار نوآورانه را راه‌اندازی کنند.

این ویزا به کارآفرینان با ایده‌های نوآورانه و پتانسیل بالا داده می‌شود.

تفاوت ویزای استارت آپ استرالیا (ویزای  E ۱۸۸) با سایر انواع ویزاهای ‍۱۸۸

تفاوت ویزای نوآوری در کسب‌وکار (ویزای A ۱۸۸) با ویزای استارت آپ استرالیا (ویزایE  ۱۸۸) در این است که ویزای استارتاپ، برای کارآفرینانی طراحی شده است که ایده‌های جدیدی برای رشد دارند و باید سرمایه خود که نسبت به مابقی ویزاهای ۱۸۸ بسیار اندک است را در بخش ایده و نوآوری سرمایه‌گذاری کنند.

 مزایای ویزای استارت آپ استرالیا (ویزای  E ۱۸۸) در مقایسه با ویزای نوآوری در کسب‌و‌کار (ویزای   A ۱۸۸):

  • برای اخذ ویزای استارت آپ، نیازی نیست که کسب‌وکار شما گردش مالی بالایی داشته باشد.
  • در ویزای استارت آپ، نیازی به اخذ حداقل امتیاز مشخصی که در سیستم امتیازبندی مهاجرت وجود دارد، نیازی نیست.
  • هزینه ی ویزا اپلیکیشن ویزای استارت آپ استرالیا از ویزای ویزای نوآوری در کسب‌و‌کار کمتر است.

ویزای استارت آپ استرالیا برای چه افرادی مناسب است؟

ویزای استارت آپ استرالیا برای افرادی مناسب است که می‌خواهند با یک ایده‌ نوآورانه و واقعی در حوزه تجاری‌سازی یک سرویس یا محصول در استرالیا کار کنند و آن را گسترش دهند. توجه کنید ایده شما نمی‌تواند در زمینه‌هایی مثل استخدام نیروی انسانی یا سرمایه‌گذاری مشترک روی یک محصول موجود یا سرویس درحال کار یا حتی خرید یک بیزینس دیگر باشد.

مزایای ویزای ویزای استارت آپ استرالیا (ویزای  E۱۸۸)

مزایای ویزای استارت آپ استرالیا، برای کارآفرینان و نوآوران متعدد است و در ادامه به مهمترین مزایای این ویزا اشاره می‌کنیم:

1. امکان اقامت دائم

از بزرگترین مزایای ویزای استارت آپ استرالیا، می‌توان به امکان تبدیل آن به اقامت دائم اشاره کرد که پس از برآورده کردن شرایط مشخص‌شده، متقاضی می‌تواند ویزای موقت خود را به ویزای دائم نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری (ساب‌کلاس ۸۸۸) تبدیل کند. دریافت این ویزای دائم، جزو مراحل اخذ پاسپورت و شهروندی استرالیا است.

۲. حمایت‌های دولتی

دولت استرالیا برای کارآفرینان و استارت آپ‌های آن‌ها، برای برنامه‌های حمایتی متعددی ارائه می‌دهد. این حمایت‌ها شامل دسترسی به برنامه‌های انکوباتور، خدمات مشاوره و تسهیلات مالی و اعتباری می‌شود.

۳. دسترسی به بازارهای جهانی

استرالیا یکی از مراکز اصلی تجاری و اقتصادی جهان است و برای کارآفرینان، امکان دسترسی به بازارهای بین‌المللی را فراهم می‌کند. این موضوع می‌تواند به توسعه کسب‌وکار نوآورانه آن‌ها و افزایش درآمد پروژه‌های استارتاپی کمک کند.

۴. کیفیت زندگی بالا

استرالیا به دلیل داشتن محیط زیست سالم، کیفیت زندگی بالا، و خدمات بهداشتی و آموزشی باکیفیت، یکی از برترین کشورها برای زندگی و توسعه کارهای جدید است. این موضوع می‌تواند عامل موثری در جذب کارآفرینان و خانواده‌های آن‌ها باشد.

۵. فرصت‌های شبکه‌سازی

ویزای استارت آپ استرالیا فرصت‌های متعددی برای ایجاد و تقویت ارتباطات با سایر کارآفرینان، نیروهای تحصیل‌کرده، سرمایه‌گذاران و متخصصان در هر زمینه‌ای فراهم می‌کند. این شبکه‌سازی و ارتباط می‌تواند به رشد و توسعه کسب‌وکارهای نوین کمک کند.

۶. دسترسی به تحقیقات و توسعه

استرالیا دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برجسته‌ای در سطح جهانی دارد و این مراکز علمی می‌توانند به توسعه نوآوری‌ها و پیشرفت‌های پروژه‌های استارتاپی کمک کنند و شانس موفقیت آن‌ها را افزایش دهند.

۷. مشوق‌های مالیاتی

دولت استرالیا برای کارآفرینان و کسب‌وکارهای نوپا، مشوق‌های مالیاتی مختلفی ارائه می‌دهد. کارآفرینان با استفاده از این مشوق‌ها می‌توانند هزینه‌های راه‌اندازی و عملیاتی نمودن پروژه‌های خود را کاهش و سرعت پیشرفت پروژه‌ها را افزایش دهند.

۸. دسترسی به فضای کاری مشترک

ویزای استارت آپ استرالیا، امکان دسترسی به فضاهای کاری مشترک را فراهم می‌کند. ارائه این فضاها می‌تواند به کاهش هزینه‌های عملیاتی استارتاپ‌ها کمک کند و محیطی مناسب برای کارآفرینان فراهم آورند تا بتوانند با تمرکز بالا و به صورت تیمی، روی پروژه خلاقانه خود کار کنند.

۹. همراهی خانواده

با اخذ ویزای استارت آپ استرالیا، متقاضی می‌تواند اعضای خانواده‌ واجد شرایط (همسر و فرزندان) را با خود همراه کند.

1۰. عدم نیاز به سرمایه‌ زیاد

برای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا و شروع پروژه نیاز به سرمایه اولیه بالا نیست.

خلاصه شرایط اخذ ویزای استارت آپ استرالیا (ویزای E ۱۸۸)

  سن:

متقاضی باید زیر 55 سال سن داشته باشد، مگر اینکه ایالت یا قلمرویی که به آن درخواست می‌دهد، سنی بالاتر را قبول کند.

  زبان انگلیسی:

متقاضی باید مدرک تسلط به زبان انگلیسی (حداقل نمره 6 در هر مهارت در آزمون IELTS یا معادل آن در دیگر آزمون‌های زبان) را ارائه دهد؛ همچنین همراهان بالای ۱۸ سال باید حداقل نمره ۴.۵ در آزمون آیلتس را ارائه دهند.

آزمون زبانIELTSOETTOEFL iBTPTE AcademicCAE
نمره۶ در هر چهار مهارتB در هر چهار مهارتListening:۱۲ Reading:۱۳ Writing:۲۱ Speaking:۱۸۵۰ در هر چهار مهارت۱۶۹ در هر چهار مهارت

  تامین مالی:

متقاضی باید از سوی یک نهاد معتبر استرالیایی برای ایده کسب‌وکار نوآورانه خود حمایت مالی شود و نامه ساپورت دریافت کند. این نهادها عبارت‌اند از:

  • سازمان‌های دولتی ایالتی یا فدرال استرالیا
  • نهادهای سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر
  • انکوباتورهای کسب‌وکار

مالکیت کسب‌وکار:

متقاضی باید حداقل 30 درصد از مالکیت کسب‌وکار را در زمان ورود به توافقنامه داشته باشد.

  بیزینس پلن:

متقاضی باید یک بیزینس پلن جامع، خلاقانه و دقیق ارائه دهد که نشان‌دهنده نوآوری و پتانسیل ایده وی باشد.

  نکات تکمیلی:

به‌طور کلی متقاضی باید شروط دولت فدرال و ایالتی را برآورده کند؛ همچنین پس از ورود به استرالیا، شرایط مشخص‌شده برای ایده و پروژه استارتاپی خود را اجرایی کند تا بتواند پس از گذشت حداقل ۳ سال، برای خود و همراهانش درخواست اقامت دائم دهد.

نحوه اقدام برای ویزای استارت آپ استرالیا (ویزای E ۱۸۸)

در سال 2024، برای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا ویزای (E188 – Entrepreneur Stream) مراحل زیر را باید دنبال کنید:

۱. آمادگی و تحقیق

بررسی شرایط و الزامات: اطمینان حاصل کنید که همه شرایط موردنیاز برای اخذ ویزا را دارید؛ ازجمله: سن، سطح زبان انگلیسی، حمایت مالی، بیزینس پلن و تایید ایالتی یا قلمرویی.

2. دریافت حمایت مالی

یافتن نهاد معتبر استرالیایی: برای دریافت حمایت مالی، با نهادهای معتبر مانند سازمان‌های دولتی ایالتی یا فدرال مانند پایتخت استرالیا، کوئینزلند، ایالت شمالی، استرالیای جنوبی، ویکتوریا، استرالیای غربی یا تاسمانی، نهادهای سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر یا انکوباتورهای کسب‌وکار در تماس باشید.

دریافت تعهد تامین مالی: اطمینان حاصل کنید که مبلغ تامین مالی حداقل ۲۰۰ هزار دلار استرالیا است و مدارک لازم را از نهاد حمایت‌کننده دریافت کنید.

3. ثبت ابراز علاقه‌مندی (EOI)

سیستم SkillSelect: از طریق سیستم SkillSelect ابراز علاقه‌مندی خود را ثبت کنید. در این مرحله باید اطلاعات کاملی از خود، بیزینس پلن و نامه حمایت مالی ارائه دهید. برای ثبت ابراز علاقه‌مندی (EOI)، باید به وبسایت رسمی SkillSelect مراجعه کنید. آدرس رسمی ثبت نام و دسترسی به سیستم SkillSelect، https://www.homeaffairs.gov.au/ است.

4. دریافت دعوتنامه

انتظار برای دعوتنامه: پس از ثبتEOI، اگر واجد شرایط باشید، یک دعوتنامه برای ارائه درخواست رسمی ویزا دریافت خواهید کرد.

5. ارائه درخواست رسمی

تکمیل فرم‌های درخواست: فرم‌های رسمی درخواست ویزا را کامل کنید. این فرم‌ها شامل مدارک حمایتی، اطلاعات شخصی، بیزینس پلن و سایر مدارک موردنیاز است.

ارائه مدارک موردنیاز: تمامی مدارک موردنیاز همچون مدارک اثبات زبان انگلیسی، پاسپورت، مدارک حمایت مالی، مدارک تحصیلی و بیزینس پلن را تهیه و ارسال کنید.

6. پرداخت هزینه‌های مربوطه

پرداخت هزینه ویزا: هزینه‌های مرتبط با درخواست ویزا را پرداخت نمایید؛ هزینه‌ها ممکن است با توجه به نوع ویزا و شرایط متقاضی متفاوت باشد.

7. ارزیابی و تصمیم‌گیری

بررسی درخواست: درخواست شما توسط مقامات مهاجرتی استرالیا بررسی می‌شود. در این مرحله ممکن است به ارائه مدارک تکمیلی یا حضور در مصاحبه نیاز داشته باشید.

دریافت نتیجه: پس از بررسی نهایی، نتیجه درخواست ویزا به شما اعلام خواهد شد. درصورت تایید، ویزای استارتاپی شما صادر می‌شود و می‌توانید به استرالیا سفر کنید.

نکات مهم:

– می‌توانید از خدمات مشاوران مجرب ما برای تسهیل فرآیند و افزایش شانس موفقیت در پروژه‌تان کمک بگیرید.

– قوانین و مقررات مهاجرتی ممکن است تغییر کنند، بنابراین اطلاعات خود را بروز کنید.

– در صورت درخواست مصاحبه، برای ارائه جزئیات بیزینس پلن و پاسخ به سوالات مقامات مهاجرتی، آمادگی کامل داشته باشید.

با رعایت این نکات، می‌توانید فرآیند درخواست ویزای استارتاپ استرالیا را با موفقیت بگذرانید.

هزینه و مدت زمان اخذ ویزای استارت آپ استرالیا

به‌طور کلی پروسه بررسی پرونده‌های ویزای استارت آپ استرالیا و دریافت آن، حدودا یک سال و نیم تا ۲ سال زمان می‌برد. این بازه زمانی ممکن است باتوجه به شرایط متقاضی، هر ایالت و اداره مهاجرت استرالیا تغییر کند. توجه داشته باشید، از زمان دریافت دعوت‌نامه رسمی منطقه‌ای یا ایالتی، تا ۶۰ روز زمان دارید که برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا (E۱۸۸) درخواست دهید؛ پس از آن معمولا ۳ تا ۷ ماه موافقت با اخذ این ویزای استارتاپی و صدور آن طول می‌کشد.

برای دریافت استارتاپ‌های استرالیا به سرمایه اولیه نیازی نیست و وزارت امور داخلی استرالیا از ایده‌های نو و استارتاپ‌ها حمایت مالی می‌کند.

هزینه‌های معمول و قانونی که متقاضی اصلی باید برای دریافت ویزا به دولت استرالیا پرداخت کند، ۴ هزار و ۱۱۵ دلار است. هزینه‌های معمول و قانونی برای همسر متقاضی ۲ هزار و ۶۰ دلار استرالیا و برای فرزندان زیر ۱۸ سال حدود هزار و ۳۰ دلار استرالیا است.

این هزینه‌ها باید به‌طور مستقیم، به دولت استرالیا پرداخت ‌شوند و شامل هزینه‌هایی مثل وکیل مهاجرت استرالیا نیستند.

شرایط درخواست ویزای دائم استرالیا بعد از دریافت ویزای استارت آپ استرالیا

زمانی که شما از طریق ویزای استارتاپی و به‌عنوان کارآفرینی در استرالیا مشغول فعالیت هستید، به این معنا است که طرح و ایده کسب‌وکار نوآورانه‌تان موردتأیید دولت استرالیا بوده است؛ از این رو برای اخذ اقامت دائم با ویزای استارتاپی‌‌تان، به ارائه طرح جدید نیاز ندارید.

برای دریافت ویزای دائمی استرالیا پس از ویزای استارتاپ (ویزای E ۱۸۸) باید ازطریق ویزای زیرکلاس 888 (Business Innovation and Investment (Permanent) visa)  اقدام کنید. شرایط اصلی این اقدام شامل موارد زیر است:

  • مدت زمان اقامت: با اخذ ویزای استارت آپ استرالیا می‌توانید تا ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشید. اما برای اخذ ویزای دائمی استرالیا نیازی نیست که منتظر بمانید تا ویزای شما به‌صورت کامل منقضی شود؛ بلکه باگذشت ۳ سال از دریافت ویزای استارتاپ استرالیا و ۲ سال از اجرایی کردن پروژه‌تان، می‌توانید برای تبدیل آن به ویزای دائم اقدام کنید.
  • تأییدیه دولت ایالتی یا منطقه‌ای: باید همچنان از حمایت یک دولت ایالتی یا منطقه‌ای برخوردار باشید؛ یعنی یک سازمان دولتی باید تأیید کند که شما همچنان در همان پروژه استارتاپی‌تان فعال هستید و دعوت‌نامه مربوط به ویزای E ۱۸۸ شما همچنان معتبر است.
  • تأمین مالی: باید تعهدات مالی خود را به ارزش حداقل 200,000 دلار استرالیا به انجام رسانده باشید که در طی یک سال اول 10% آن به کسب‌وکار شما انتقال داده شده باشد.
  • فعالیت کارآفرینی: باید کسب‌وکار موفقی را در استرالیا راه‌اندازی و مدیریت کرده باشید که به تجاری‌سازی یک محصول یا خدمات منجر شود یا به توسعه یک کسب‌وکار جدید کمک کند. برای نشان دادن این موضوع که کارآفرینی موفقی داشته‌اید، باید یکی از دو شرط زیر را برآورده کرده باشید:
  • دستیابی به ۲ شاخص موفقیت از فاکتورهای مشخص‌شده (key success factors)
  • دستیابی به یک شاخص موفقیت از فاکتورهای مشخص‌شده (key success factors) و ۳ شاخص موفقیت پشتیبان (supporting success factors) که براساس قوانین تعیین شده است.
  • شاخص‌های موفقیت (key success factors)

شاخص‌های موفقیت (key success factors) مشخص‌شده از سمت دولت استرالیا عبارت‌اند از:

  • رسیدن به درآمد مشخص ۳۰۰ هزار دلار در ۱۲ ماه
  • استخدام ۲ کارمند با اقامت دائم یا شهروندی استرالیا
  • داشتن حق ثبت اختراع موقتی، استاندارد یا حق ابداع
  • فروش نوآوری و ایده استارتاپی‌‌تان در استرالیا با قیمت حداقل ۲ میلیون دلار استرالیا
  • دریافت مداوم فاند از سازمان حمایت‌کننده یا جذب سرمایه لازم برای ایده نوآورانه و پروژه استارتاپی خود در استرالیا
  • مشارکت کردن در پروژه‌های همکاری با یک دانشگاه معتبر در استرالیا و سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R&D) به ارزش مشخص.
  • ایجاد حداقل دو شغل تمام‌وقت برای شهروندان یا مقیمان دائم استرالیا.
  • شاخص‌های موفقیت پشتیبان (supporting success factors)

ازجمله شاخص‌های موفقیت پشتیبان (supporting success factors) مشخص‌شده از سمت دولت استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اخذ نامه‌ تأییدیه موفقیت از سوی یک نماینده در همان ایالت
  • تطابق کارآفرینی و پروژه شما در دیگر بخش‌های بیزینس
  • ایجاد روابط تجاری با شرکت‌های بین‌المللی
  • دریافت نامه‌ Nomination از طرف یک بخش حقوقی
  • اثبات به رسمیت شناخته‌شدن پروژه شما یا دریافت جوایز و تقدیرنامه‌های معتبر برای فعالیت‌های کارآفرینی
  • دریافت فاند به هر نحوی یا مشارکت در دریافت فاند عمومی
  • مشارکت در برنامه‌های حمایت از کارآفرینی و نوآوری دولت استرالیا
  • به‌کارگیری فناوری‌های نوین در فعالیت‌های کسب‌وکار.
  • ایجاد حداقل یک کسب‌وکار دیگر یا مشارکت در دو کسب‌وکار دیگر

عوامل کلیدی موفقیت استارتاپ در استرالیا

  • یکی از عوامل حیاتی در پیشبرد و موفق شدن استارتاپ در استرالیا این است که حداقل دو فرد دائمی استرالیایی شما را در پروژه همراهی کنند یا افرادی باصلاحیت‌های مشابه را استخدام کنید.
  • ثبت اختراعی استاندارد مرتبط با پروژه نوآورانه‌تان در استرالیا، یکی از فاکتورهای رسیدن به موفقیت است.
  • از دیگر عوامل نشان‌دهنده موفقیت، این است که پروژه استارتاپی شما پتانسیل همکاری با دانشگاه و دانشگاهیان را داشته باشد.
  • اگر بتوانید یک طرح تجاری نوین یا سرمایه‌گذاری کارآفرینانه‌ای با حداقل مبلغ ۲ میلیون دلار استرالیا ارائه دهید، این یک فاکتور اساسی در تضمین موفقیت شما خواهد بود.
  • جنبه دیگری که موفقیت شما را تضمین می‌کند، حجم مالیاتی مرتبط با پروژه استارتاپی‌تان در استرالیا است. اگر به‌صورت سالیانه حداقل گردش مالی حاصل از کارآفرینی شما، معادل ۳۰۰ هزار دلار استرالیا باشد، این موضوع نشان‌دهنده موفقیت پروژه شما است.
  • اگر فعالیت‌های استارتاپی و کارآفرینی شما به‌صورتی است که سرمایه‌گذاران بسیاری، تمایل به مشارکت در پروژه و طرح‌های نوآورانه شما را دارند، این نشانگر موفقیت است.

ویزای استارت آپ استرالیا و عدم پذیرش

در موارد زیر ویزای استارت آپ استرالیا را دریافت نخواهید کرد:

  • اگر بخواهید یک شعبه از یک شرکت دیگر یا فرانچایز ایجاد کنید.
  • اگر بخواهید یک بیزینس را بخرید.
  • درصورتی که برای مصاحبه دعوت شوید و نتوانید از طرح تجاری و نوآورانه‌تان به‌خوبی دفاع کنید.
  • درصورتی که در فعالیت‌های ساخت‌وساز فعالیت کنید.
  • اگر نتوانید به درستی توضیح دهید که چرا استرالیا را برای راه‌اندازی پروژه‌تان استرالیا انتخاب کرده‌اید.
  • انجام فعالیت‌هایی که بخواهید روی استخدام نیروی کارگر تمرکز کنید.
  • اگر طرح کسب‌وکار شما به اندازه کافی نوآورانه، قابل اجرا و دارای پتانسیل رشد نباشد.

معایب ویزای استارت آپ استرالیا

ویزای استارت آپ استرالیا، با تمام مزایا و فرصت‌هایی که فراهم می‌کند، ممکن است معایبی هم داشته باشد. در زیر به برخی از معایب ویزای استارت آپ استرالیا اشاره می‌کنیم:

  • روند پیچیده و طولانی درخواست: فرآیند درخواست ویزا می‌تواند زمان‌بر و پیچیده شود. نیاز به ارائه مدارک متعدد و رعایت معیارها و شرایط مختلف، ممکن است برای برخی از افراد دشوار باشد.
  • عدم تضمین موفقیت کسب‌وکار: حتی با دریافت ویزای استارتاپ، موفقیت کسب‌وکار در یک کشور جدید، تضمین‌شده نیست. عوامل مختلفی همچون تغییرات بازار، رقابت شدید و مسائل فرهنگی می‌توانند بر موفقیت کسب‌وکار تأثیر بگذارند.
  • شرایط زبانی: نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی ممکن است برای برخی متقاضیان استارتاپ ویزای استرالیا مشکل‌ساز باشد؛ چراکه نمره زبان مورد نیاز برای دریافت این ویزا باید به سطح مشخصی برسد.
  • سابقه کاری و تجربه مدیریتی: برای دریافت این ویزا، داشتن تجربه کاری و مدیریتی در زمینه‌ای که قصد فعالیت در آن را دارید، ضروری است. این شرط ممکن است برای کارآفرینان جوان یا متقاضیانی که تجربه کافی ندارند، مشکل‌ ایجاد کند.
  • نیاز به حمایت سازمان‌های تأییدشده: نیاز به کسب حمایت از یکی از سازمان‌های تأیید شده (endorsing bodies) می‌تواند، چالش‌برانگیز باشد. یافتن و متقاعد کردن این سازمان‌ها به حمایت از طرح کسب‌و‌کار استارتاپی شما ممکن است زمان زیادی  و دشوار باشد.
  • محدودیت‌های اولیه ویزا: ویزای استارت آپ استرالیا به‌عنوان یک ویزای موقت صادر می‌شود و ممکن است به دریافت ویزای دائم منجر نشود مگر این‌که شرایط خاص موردنیاز برای تبدیل به ویزای دائم را برآورده کنید. این مسئله ممکن است نگرانی‌هایی را برای متقاضیان داشته باشد.

با توجه به این معایب، قبل از اقدام به درخواست ویزای استارتاپ استرالیا، مهم است که تمامی جوانب و شرایط را به دقت بررسی کرده و از مشاوره‌های حرفه‌ای و تخصصی بهره‌مند شوید.

شرایط پذیرش ویزای استارت آپ استرالیا در هر ایالت

1. نیو ساوت ولز (NSW)

نیو ساوت ولز یکی از ایالت‌های پیشرو در جذب استارتاپ‌ها و نوآوری‌هاست. شهر سیدنی، مرکز این ایالت، به عنوان یکی از مراکز تجاری و فناوری اطلاعات شناخته می‌شود.

  • شرایط:
  • سن: زیر 55 سال
  • پذیرش در برنامه شتاب‌دهنده یا انکوباتور استارتاپ: باید توسط یکی از برنامه‌های شتاب‌دهنده یا انکوباتور استارتاپ در NSW  پذیرفته شوید.
  • تأمین مالی: باید نشان دهید که تأمین مالی کافی از یک نهاد تأییدشده دارید.
  • طرح کسب‌وکار: باید یک طرح کسب‌وکار قوی داشته باشید که نشان دهد چگونه کسب‌وکار شما به اقتصاد NSW کمک خواهد کرد. طرح باید شامل اثبات مفهوم، مشتریان بالقوه، و راهکارهای مقیاس‌پذیر باشد.

2. ویکتوریا (VIC)

ویکتوریا با مرکزیت ملبورن، یکی از جذاب‌ترین ایالت‌ها برای استارتاپ‌ها به شمار می‌رود. ملبورن با داشتن اکوسیستم قوی استارتاپی و برنامه‌های حمایتی متنوع، مقصد بسیاری از کارآفرینان است.

  • شرایط:
  • سن: زیر ۵۵ سال
  • نمره: حداقل ۶۵ امتیاز (معمولاً نیاز به ۸۰ امتیاز یا بیشتر دارید).
  • مدرک تحصیلی: حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های STEMM یا مدیریت بازرگانی.
  • اشتغال‌زایی: باید حداقل ۲ نفر را برای ۱۲ ماه تمام وقت در طی ۲۴ ماه قبل از درخواست ویزای دائم ۸۸۸ استخدام کرده باشید، مگر اینکه گردش مالی کسب‌وکار شما حداقل یک میلیون دلار در سال باشد.

3. کوئینزلند (QLD)

کوئینزلند با مرکزیت بریزبن، به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای استارتاپ‌ها به دلیل محیط کسب‌وکار دوستانه و شرایط اقلیمی مناسب شناخته می‌شود.

  • شرایط:
  • سرمایه‌گذاری: باید در یک کسب‌وکار نوآورانه سرمایه‌گذاری کنید که به اقتصاد کوئینزلند کمک کند.
  • محل اقامت: باید تعهد کنید که در کوئینزلند ساکن شوید و به فعالیت‌های کسب‌وکار خود ادامه دهید

4. استرالیای جنوبی (SA)

استرالیای جنوبی با مرکزیت آدلاید، یکی از ایالت‌هایی است که به حمایت از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآورانه معروف است.

  • شرایط:
  • حمایت از سوی یک سازمان منتخب: باید از سوی یک ارائه‌دهنده خدمات منتخب برای فعالیت کارآفرینی که به تجاری‌سازی محصول یا خدمت در SA منجر شود، نامه حمایتی داشته باشید.
  • تغییرات طرح کسب‌وکار: اگر طرح کسب‌وکار شما تغییر کند، باید تأیید کتبی از استرالیای جنوبی دریافت کنید.
  • کارکنان کسب‌وکار: پروژه شما باید بیشتر کارکنان خود را از استرالیای جنوبی بگیرد.
  • نمره زبان: نمره آزمون زبان معادل ۶ آیلتس را پس از دریافت نامه حمایتی و هنگام ثبت EOI ارائه دهید.

5. استرالیای غربی (WA)

استرالیای غربی با مرکزیت پرت، با دارا بودن منابع طبیعی فراوان و بازار کار پویا، گزینه‌ای مناسب برای کارآفرینان است.

  • شرایط:
  • سرمایه‌گذاری: باید سرمایه‌گذاری‌هایی مطابق با قوانین دولت استرالیای غربی داشته باشید.
  • ارزیابی ریسک و بازگشت سرمایه: باید توانایی ارزیابی ریسک و سودآوری سرمایه‌گذاری خود را نشان دهید.

 6. قلمرو پایتختی استرالیا (ACT)

قلمرو پایتختی استرالیا با مرکزیت کانبرا، به دلیل نزدیکی به دولت و سیاست‌گذاری‌های حمایتی، محیطی مناسب برای رشد استارتاپ‌ها ارائه می‌دهد.

  • شرایط:
  • سرمایه‌گذاری: باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار استرالیا برای خرید یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار که به اقتصاد ACT کمک کند، سرمایه‌گذاری کنید.
  • تعهد شخصی: باید تعهد شخصی و منابع مالی کافی برای استقرار در کانبرا داشته باشید

7. تاسمانی (TAS)

تاسمانی با مرکزیت هوبارت، به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای استارتاپ‌های محیط زیستی و کشاورزی شناخته می‌شود.

  • شرایط:
  • سرمایه‌​‌گذاری: با​ید در یک کسب‌وکار نوآورانه در تاسمانی سرمایه‌گذاری کنید که به اقتصاد تاسمانی کمک کند.
  • طرح کسب‌وکار: باید یک طرح کسب‌وکار قوی ارائه دهید که نشان دهد چگونه کسب‌وکار شما به اقتصاد محلی کمک خواهد کرد.
  • محل اقامت: باید در تاسمانی اقامت کنید و تعهد کنید که کسب‌وکار خود را در این ایالت راه‌اندازی و مدیریت کنید.

8. قلمرو شمالی (NT)

قلمرو شمالی با مرکزیت داروین، به دلیل موقعیت جغرافیایی و بازارهای نوظهور، فرصت‌های مناسبی برای استارتاپ‌ها فراهم می‌کند.

  • شرایط:
  • سرمایه‌گذاری: باید در یک کسب‌وکار نوآورانه در قلمرو شمالی سرمایه‌گذاری کنید.
  • طرح کسب‌وکار: باید یک طرح کسب‌وکار ارائه دهید که نشان دهد چگونه کسب‌وکار شما به اقتصاد محلی کمک خواهد کرد.
  • محل اقامت: باید در قلمرو شمالی اقامت کنید و کسب‌وکار خود را در این منطقه راه‌اندازی کنید.

9. جزیره کریسمس و جزایر کوکوس (Cocos)

این مناطق به عنوان نقاط دورافتاده‌تر استرالیا، فرصت‌های منحصر به فردی برای کارآفرینانی که به دنبال توسعه کسب‌وکارهای جدید در مناطق کمتر توسعه یافته هستند، ارائه می‌دهند.

  • شرایط:
  • سرمایه‌گذاری و اقامت: باید طرح کسب‌وکار شما به توسعه اقتصادی این مناطق کمک کند و شما تعهد به اقامت در این مناطق دارید.

سرویس‌دهندگان استارتاپ موردتأیید برای صدور نامه حمایت (Letter of Support) در هر ایالت استرالیا برای دریافت استارت آپ ویزای استرالیا

۱- نیو ساوت ولز (NSW)

نیو ساوت ولز دارای چندین برنامه شتاب‌دهنده و انکوباتور معتبر است که می‌توانند نامه حمایت ارائه دهند. این برنامه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • Stone & Chalk: شتاب‌دهنده فناوری مالی، متمرکز بر حوزه‌های مختلف مالی؛ ازجمله پرداخت‌ها، بیمه، بانکداری دیجیتال و بلاک‌چین. (https://www.stoneandchalk.com.au/)
  • Cicada Innovations: پشتیبانی از استارتاپ‌های فناوری‌های عمیق و فراتکنولوژی (Deep Tech)، متمرکز بر توسعه فناوری‌های پیشرفته و نوآوری‌های علمی در زمینه‌های بیوتکنولوژی، فناوری‌های پزشکی، علم مواد و مهندسی پیشرفته.

(https://www.cicadainnovations.com/)

  • BlueChilli: شتاب‌دهنده برای استارتاپ‌های فناوری (برای استارتاپ‌های فناوری که در مراحل اولیه فعالیت خود قرار هستند، مناسب است) متمرکز در حوزه‌های فناوری اطلاعات، نرم‌افزار، اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI).

(https://www.bluechilli.com/).

  • Fishburners: انکوباتور برای استارتاپ‌های مختلف فناوری؛ فعال در حوزه‌های متنوعی ازجمله فناوری اطلاعات، نرم‌افزار، بازی‌های رایانه‌ای و تکنولوژی‌های نوظهور.

(https://fishburners.org/)

  • The Studio: شتاب‌دهنده استارتاپ‌هایی متمرکز در فناوری رسانه و سرگرمی و حوزه‌هایی مثل تولید محتوای دیجیتال، بازی‌های ویدیویی و سرگرمی‌های تعاملی.

(https://thestudio.org.au/)

  • Tank Stream Labs: ارائه فضای کار مشترک و شتاب‌دهنده به استارتاپ‌ها (Co-working & Accelerator) در حوزه‌های فناوری اطلاعات، فناوری‌های مالی، سلامت دیجیتال و فناوری‌های نوظهور.  

(https://www.tankstreamlabs.com/)

۲. ویکتوریا (VIC)

ویکتوریا نیز دارای برنامه‌های شتاب‌دهنده و انکوباتور معتبر است که می‌توانند نامه حمایت ارائه دهند:

  • LaunchVic: یک سازمان دولتی ایالتی پشتیبان استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها در ویکتوریا؛ متمرکز بر ارائه برنامه‌های مالی، مشاوره‌ای و آموزشی به استارتاپ‌ها در تمامی حوزه‌های فناوری و نوآوری.

(https://launchvic.org/)

  • Melbourne Accelerator Program (MAP): برنامه شتاب‌دهنده دانشگاه ملبورن (University of Melbourne)؛ فعال در حوزه‌های فناوری اطلاعات، سلامت، آموزش و علوم زیستی.

(https://www.themap.co/)

  • Startmate: شتاب‌دهنده برای استارتاپ‌های فناوری در مراحل اولیه (Early-Stage Tech Startups)؛ متمرکز بر زمینه‌های مختلف فناوری ازجمله نرم‌افزار، هوش مصنوعی و سایر حوزه‌های فناوری. (https://www.startmate.com/)
  • Rocket Seeder: شتاب‌دهنده برای استارتاپ‌های صنایع غذایی و کشاورزی. (https://rocketseeder.com/)

۳. کوئینزلند (QLD)

کوئینزلند دارای برنامه‌های شتاب‌دهنده معتبر است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • Advance Queensland: برنامه‌ای دولتی، پشتیبان مالی و ارائه مشاوره به استارتاپ‌ها. حوزه‌های تحت پوشش این برنامه عبارت‌اند از: فناوری اطلاعات، علوم زیستی، سلامت، محیط زیست و کشاورزی.

(https://advance.qld.gov.au/)

  • River City Labs: شتاب‌دهنده فناوری در بریزبن و حمایت‌کننده استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، نرم‌افزار، اینترنت اشیا (IoT) و فناوری‌های نوظهور.

(https://rivercitylabs.acs.org.au/)

  • ilab Accelerator: شتاب‌دهنده دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland) فعال در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله بیوتکنولوژی، فناوری‌های زیست‌محیطی، مهندسی پیشرفته و علوم کامپیوتر. (https://www.ilabaccelerator.com/)

۴. استرالیای جنوبی (SA)

در استرالیای جنوبی، سازمان‌های زیر می‌توانند نامه حمایت ارائه دهند:

  • FIXE (Future Industries eXchange for Entrepreneurship): پلتفرم جامع پشتیبانی از استارتاپ‌ها در زمینه‌های مختلف؛ متمرکز بر برنامه‌های آموزشی، مشاوره، و شبکه‌سازی برای استارتاپ‌ها.

(https://industry.sa.gov.au/startup-ecosystem).

  • Moonshots: از ارائه‌دهندگان فضای فیزیکی به استارتاپ‌های استرالیا، متمرکز در حوزه‌های هوش مصنوعی و فرا تکنولوژی، علوم فضائی، کشاورزی، آموزش، بایوتکنولوژی و صنایع دفاعی.

(https://moonshotspace.co/)

  • ThincLab: انکوباتور دانشگاه آدلاید (Adelaide Business School)، متمرکز در حوزه‌های هوش مصنوعی و فرا تکنولوژی، کشاورزی، امنیت شبکه، بهداشت و درمان و صنایع دارویی.

(https://www.adelaide.edu.au/thinclab/)

  • Stone & Chalk: راه‌اندازی و توسعه استارتاپ‌ها در سیدنی، ملبورن و آدلاید.

(https://www.stoneandchalk.com.au/)

  • NVI (New Venture Institute): بخش ویژه تحقیقاتی دانشگاه فیلیندرز (Flinders University) متمرکز بر حوزه‌های استارتاپی با موضوعات انرژی، سلامت، گردشگری، آب و کشاورزی.

     (https://www.nviflinders.com.au/)

  • (The Innovation & Collaboration Centre) ICC: دارای برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از استارتاپ‌ها در حوزه‌های فضا، بنگاه‌هایی اجتماعی و فناوری‌های پیشرفته و نرم‌افزاری.

(https://icc.unisa.edu.au/) 

۵. استرالیای غربی (WA)

استرالیای غربی نیز برنامه‌های شتاب‌دهنده معتبر دارد:

  • Innovation Cluster: پشتیبانی از استارتاپ‌های نوآورانه؛ فعال در حوزه‌های مختلف نوآوری ازجمله فناوری اطلاعات، سلامت، محیط زیست و علوم زیستی.

(https://innovationcluster.com.au/)

  • Plus Eight: شتاب‌دهنده برای استارتاپ‌های فناوری؛ متمرکز در حوزه‌های مختلف فناوری ازجمله فناوری اطلاعات، نرم‌افزار، اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و سایر فناوری‌های نوظهور.

(https://pluseight.spacecubed.com/)

  • Spacecubed: ارائه فضای کار مشترک و شتاب‌دهنده برای استارتاپ‌ها؛ حوزه‌های تحت پوشش: فناوری اطلاعات، فناوری‌های نوظهور و استارتاپ‌های اجتماعی.

(https://spacecubed.com/)

۶. قلمرو پایتختی استرالیا (ACT)

از برنامه‌های شتاب‌دهنده در قلمرو پایتختی استرالیا:

  • CBR Innovation Network: پلتفرمی جامع برای حمایت و پشتیبانی از استارتاپ‌ها و نوآوری‌ها؛ حوزه‌های تحت‌پوشش این پلتفرم: فناوری اطلاعات، سلامت، محیط زیست، علوم زیستی و سایر حوزه‌های نوآوری. (https://cbrin.com.au/)
  • Griffin Accelerator: شتاب‌دهنده به استارتاپ‌های فناوری در مراحل اولیه؛ متمرکز بر حوزه‌های مختلف ازجمله فناوری اطلاعات، نرم‌افزار، اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و سایر فناوری‌های نوظهور. (https://www.griffinaccelerator.com.au/)

۷. تاسمانی (TAS)

تاسمانی برنامه‌های شتاب‌دهنده و انکوباتور معتبری دارد؛ ازجمله:

  • Enterprize Tasmania: انکوباتور و فضای کار مشترک برای استارتاپ‌ها؛ حوزه‌های تحت پوشش: فناوری اطلاعات، نوآوری‌های اجتماعی، کشاورزی و سایر حوزه‌های نوآوری.

(https://enterprize.space/)

  • Startup Tasmania: پشتیبانی از شبکه استارتاپ‌های تاسمانی؛ حوزه‌های تحت پوشش شامل تمامی حوزه‌های نوآوری و فناوری.

(https://startuptasmania.com.au/)

۸. قلمرو شمالی (NT)

برنامه‌های شتاب‌دهنده قلمرو شمالی نیز عبارت‌اند از:

  • Darwin Innovation Hub: پشتیبانی از استارتاپ‌ها و نوآوری‌ها؛ حوزه‌های تحت پوشش شامل: فناوری اطلاعات، محیط زیست، انرژی‌های تجدیدپذیر، و فناوری‌های کشاورزی.

(https://darwininnovationhub.com.au/)

  • Incite: برنامه‌های شتاب‌دهنده برای استارتاپ‌های فناوری؛ متمرکز بر حوزه‌های مختلف فناوری ازجمله نرم‌افزار، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا (IoT) و سایر فناوری‌های نوظهور.

(https://www.inciteawards.org.au/)

۹. جزیره کریسمس و جزایر کوکوس (Cocos)

  • این مناطق دارای برنامه‌های شتاب‌دهنده و انکوباتور کمتری هستند، اما استارتاپ‌ها می‌توانند از برنامه‌های موجود در دیگر ایالت‌ها و قلمروها استفاده کنند و پشتیبانی دریافت کنند.

کلام آخر

استرالیا با جذب متخصصان خلاق از سراسر دنیا، محیطی عالی و پویا برای رشد استارتاپ‌ها فراهم کرده است. ویزای استارت ‌آپ استرالیا نیز به‌عنوان یک سکوی پرتاب برای کارآفرینان مشتاق و خلاقی است که قصد دارند پروژه‌های استارتاپی و کسب و کار نوین خود را در استرالیا توسعه دهند و به رویاهای‌شان تحقق ببخشند؛ همچنین به نوآوری و اقتصاد استرالیا هم کمک کنند؛ پس این اگر به دنبال مهاجرت به استرالیا و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور هستید اما سرمایه اولیه زیادی ندارید، پیشنهاد می‌دهیم ویزای استارتاپ استرالیا  (ساب کلاس E ۱۸۸) را انتخاب کنید.

در این مسیر، در هر مرحله که نیاز به راهنمایی داشتید یا با هر مشکلی مواجه شدید می‌توانید با کارشناسان مجرب تیم استارتاپ فور ویزا مشورت کنید؛ از این طریق در زمان و بودجه خود نیز صرفه‌جویی خواهید کرد؛ همچنین ما در زمینه ایده‌پردازی و حتی راه‌اندازی استارتاپ موردنظرتان هم خدمات قابل‌توجهی ارائه می‌دهیم؛ تنها کافی است با ما تماس بگیرید.  

سوالات متداول ویزای استارت آپ استرالیا

  • الزامات اصلی برای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا چیست؟

از الزامات اصلی برای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا عبارت‌اند از: داشتن یک طرح تجاری خلاقانه و جدید، مهارت در زبان انگلیسی (نمره ۶ آیلتس در هر مهارت)، تعهد به توسعه سرمایه‌گذاری در استرالیا و ثبات مالی دارد.

  • آیا ویزای استارت آپ استرالیا با ویزای کارآفرینی استرالیا یکی است؟

خیر. هردوی این ویزاها از انواع ویزای تجاری- سرمایه‌گذاری (Subclass 188) استرالیا، هستند و ویزای کارآفرینی (A ۱۸۸) مرسوم‌تر از ویزای استارت آپ (E ۱۸۸) است.

  • استرالیا چه حمایتی به استارتاپ‌های نوپا ارائه می‌دهد؟

دولت استرالیا با اکوسیستم استارتاپی موفق خود به مراکز رشد، منابع مالی و شبکه‌های حمایتی دسترسی دارد و زمینه بهره‌مندی از آن‌ها را برای کسب‌و‌کارهای نوین راهم می‌کند.

  • مهاجرت ازطریق سرمایه‌گذاری به استرالیا با ویزای کارآفرینی بهتر است یا استارت آپ؟‌

در روش کارآفرینی نیاز به اخذ امتیازهایی مشخص، تجربه مدیریتی و حداقل گردش مالی سالانه‌ ۵۰۰ هزار دلاری دارید؛ اما در روش استارتاپی به انتقال سرمایه نیاز ندارید و تنها باید بر ایده نوآورانه خود سرمایه‌گذاری کنید.

  • ویزای استارت آپ استرالیا چند ساله است؟

ویزای استارت آپ استرالیا موقت و ۵ ساله است و قابلیت تبدیل شدن به اقامت دائم را هم دارد.

  • چه زمانی می‌توان ویزای استارت آپ استرالیا را به ویزای دائم تبدیل کرد؟

باید 3 سال از زمان دریافت ویزای استارت آپ استرالیا شما گذشته باشد و در مدت ۵ سال، 2 سال به‌صورت مستمر در پروژه استارتاپی‌تان فعالیت کرده باشید تا بتوانید برای اقامت دائم خود درخواست دهید.

  • هزینه اخذ ویزای استارت آپ استرالیا چقدر است؟

هزینه اخذ ویزای استارت آپ استرالیا برای

  • متقاضی اصلی: ۴۱۱۵ دلار استرالیا
  • همراه (افراد بالای ۱۸ سال) هر نفر: ۲۰۶۰ دلار استرالیا
  • فرزندان (زیر ۱۸ سال) هر نفر: ۱۰۶۰ دلار استرالیا
  • آیا می‌توان با اخذ ویزای استارت آپ استرالیا، با خانواده به این کشور مهاجرت کرد؟

بله، با اخذ ویزای استارت آپ استرالیا می‌توانید به همراه همسر، فرزندان زیر ۱۸ سال و پدر و مادر تحت تکفل خود، به استرالیا مهاجرت کنید.

  • مدارک اصلی اخذ ویزای استارت آپ استرالیا چیست؟
  • مدارک هویتی از قبیل پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی
  • مدرک آیلتس با نمره ۶ یا نمره قبولی معادل آن در دیگر آزمون‌ها
  • مدارک و مستندات گردش مالی
  • ارائه طرح کسب و کار نوآورانه (بیزنس پلن)
  • نامه حمایتی (Letter of Support) از سازمان‌ها یا شتاب‌دهنده‌های معتبر استرالیا
  • ارائه مدارک پزشکی
  • تکمیل و ارسال فرم اظهارعلاقه  (EOI – Expression Of Interest)
پیمایش به بالا